Klachtenregeling Prinsen Psychologie

Niet tevreden over de hulp bij Prinsen Psychologie? Dat betreuren we ten zeerste en willen dit altijd voorkomen. Helaas is dit niet altijd mogelijk, en komt het voor dat iemand ontevreden is. Gelukkig hebben de afgelopen 16 jaar uitgewezen dat dit minimaal voorkomt en zijn we er samen altijd goed uitgekomen.

Als je naar een psycholoog gaat, dan is dat voor veel mensen een hele stap. Het vertellen over jezelf, de zaken die spelen, je raken en je hinderen. Persoonlijke zaken, die soms andere mensen helemaal niet weten. Om dat te delen is er vertrouwen en veiligheid nodig. Tijdens de hulp krijg je misschien wel opdrachten of krijg je feedback die je misschien raakt. Het gaat steeds om een goede afstemming en ruimte mogen ervaren om te vertellen en te ontvangen.

Als je in dat proces merkt dat de psycholoog iets niet goed doet, dan is het belangrijk dat je dit aankunt en ook durft te geven. We hopen dat we er dan samen over kunnen praten en een oplossing kunnen bedenken. Dit is dan ook vaak de eerste stap: samen stilstaan over hetgeen er in de onderlinge relatie niet goed verloopt.

Prinsen Psychologie is lid van de LVVP   https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/en daarmee aangesloten op de klachten- en geschillenregeling van de LVVP (zie ook bij 'kwaliteitsstatuut'). Dat betekent dat cliënten van Prinsen Psychologie een appèl kunnen doen op een LVVP-klachtenfunctionaris en zich kunnen wenden tot de ´Geschillencommissie vrijgevestigde ggz-praktijken´ in Den Haag.

Als je hulp wilt bij het indienen van een klacht:

Hulp bij het indienen van een klacht
Wilt u hulp bij het indienen van uw klacht ? U kunt dan contact opnemen met:

- de Zorglijn van patiëntenfederatie NPCF via telefoon 030 29 16 777 of via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
- een regionale zorgbelangorganisatie via telefoon 0900 - 243 70 70 (€ 0,10 per minuut) 
Meer informatie over het indienen van klachten vindt u op KiesBeter.nl.

 

"laten we er vooral samen uitkomen"

Openingstijden en beschikbaarheid

De praktijk is alle doordeweekse dagen geopend van 8-18 uur. Twee avonden per week kunnen er avondafspraken gemaakt worden. We zoeken altijd samen naar mogelijkheden voor het maken van een afspraak. Indien noodzakelijk dan passen we ons aan buiten de genoemde tijden.

Wachttijden per datum: 07-07-2022
Aanmeldingswachttijd: De gemiddelde aanmeldingswachttijd bedraagt op dit moment 16 weken. Bent u bij CZ verzekerd, dan is er helaas een aanmeldstop bij onze praktijk en kunt u zich tot onze spijt niet meer bij onze praktijk aanmelden. U kunt zich wenden tot het CZ zorgteam. U kunt uiteraard altijd benadrukken dat u bij ons in behandeling wilt komen. Mogelijk dat CZ daar enige coulance in wil bieden. Op ons verzoek is dat tot op heden niet mogelijk gebleken.
Behandelingswachttijd: Prinsen Psychologie start een behandeltraject met een intakegesprek. Er is geen wachttijd tot vervolggesprek. Dit wordt meteen samen vastgelegd.

 

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder, of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de aanmelding is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).”

Openingstijden

maandag 8u-21u

dinsdag 8u-17u

woensdag 8u-21u

donderdag 8u-18u

vrijdag 8u-17u (oneven weken open tot 13u)

Free Joomla templates by Ltheme