Clientendossiers

Iedereen die in behandeling gaat bij een arts of een psycholoog krijgt een dossier. dit dossier is voor de persoon in kwestie vrij inzichtbaar (op afspraak). Ook kunnen er copieen worden gevraagd. Dossiers bij een psycholoog moeten 20 jaar worden bewaard. Dit is een hele tijd en zoals we weten kan er in de loop van de jaren heel wat gebeuren. Sinds 2020 dient de psycholoog het dossier digitaal te kunnen laten inzien aan de betreffende persoon. De softwareleveranciers zijn echter nog niet zo ver. We hopen dit op korte termijn te kunnen realiseren.

Bewaren

Het dossier is gedeeltelijk electronisch (digitaal) en deels papier. Het electronische dossier bevindt zich in de software van de psycholoog en is vergrendeld middels een wachtwoord dat alleen bij de psycholoog bekend is* . Het papierendossier (voor zolang dit nog blijft bestaan) bevindt zich in een speciale afgesloten kast waar alleen de psycholoog de sleutel van heeft. De psycholoog heeft dit dossier systematisch geordend. 

U kunt bij aanvang van de behandeling aangeven dat u wilt dat het dossier wordt vernietigd bij einde behandeling. De psycholoog bewaart dan een aantekening waarop dit vermeld staat.

Vertrek, stoppen, overlijden van de psycholoog

Wanneer uw behandelend psycholoog stopt, vertrekt of mocht overlijden dan moeten uw gegevens uiteraard veilig opgeborgen blijven en ook voor u opvraagbaar zijn. De behandelend psycholoog zorgt in een zogenaamd praktijktestament dat een overdracht naar een collega goed geregeld is.

Deze collega is op de hoogte van de wachtwoorden van de software en kan bij de dossiers.

Prinsen Psychologie heeft mevrouw E. Huijskens, collega psycholoog bereid gevonden hier voor u klaar te staan. Ook voor verwijzers is het handig dit te weten!

Mevrouw Huijskens is eveneens werkzaam in de praktijk in paramedisch centrum In-Motion te Breda.

Haar telefoonnummer is 06-50241472. Per mail is zij bereikbaar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Zo borgen we altijd de privacy van uw gegevens.

 

Vernietigen

Het kan natuurlijk zijn dat u het niet eens bent met het feit dat uw gegevens bewaard blijven. Het is uw recht om hier tegen bezwaar aan te tekenen. Dit kunt u doen bij DHJPM Prinsen, eigenaar van Prinsen Psychologie. U kunt vragen om vernietiging van het dossier. We vragen daarbij wel naar de reden hiervan en nodigen u eventueel uit voor een gesprek.

 

Verstrekken van gegevens na afsluiting van de behandeling

Het verstrekken van gegevens over u en het door u gevolgde traject bij Prinsen Psychologie vindt uitsluitend plaats met uw schriftelijke toestemming. Zonder deze toestemming zullen wij geen gegevens verstrekken. Wanneer andere instanties om uw gegevens vragen stellen wij een brief op met louter relevante informatie.

 

Materiele controle

De zorgverzekeraar doet materiele controles bij zorgaanbieders. Dit doen zij om te bekijken of de aanbieder wel eerlijk heeft gewerkt voor de vergoeding die daarvoor is verstrekt. Voor de materiele controle zijn vanuit de wetgeving do's en dont's. Ook de LVVP (www.LVVP.info) hanteert hierin richtlijnen en bieden ondersteuning. Wij raadplegen bij een dergelijke controle de LVVP. Wij garanderen dat er geen informatie over de behandeling of gestelde diagnose verstrekt wordt.

Openingstijden en beschikbaarheid

De praktijk is alle doordeweekse dagen geopend van 8-18 uur. Een avond per week kunnen er avondafspraken gemaakt worden. We zoeken altijd samen naar mogelijkheden voor het maken van een afspraak. Indien noodzakelijk dan passen we ons aan buiten de genoemde tijden.

Wachttijden per datum: 01-11-2024
Aanmeldingswachttijd:  11 weken

Behandelingswachttijd: Prinsen Psychologie start een behandeltraject met een intakegesprek. Er is geen wachttijd tot vervolggesprek. Dit wordt meteen samen vastgelegd.

 

Wanneer u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met de zorgaanbieder of uw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen 10 weken vanaf de aanmelding is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).”

Openingstijden

maandag 8u-21u

dinsdag 8u-17u

woensdag 8u-18u

donderdag 8u-18u

vrijdag 8u-17u (oneven weken open tot 13u)

Free Joomla templates by Ltheme